Puyo Puyo Tetris Review.

Puyo Puyo Tetris Review.

Puyo Puyo Tetris kombinerer den puslespillende puslespillspillestilen til Puyo Puyo med den velkjente Tetris, noe som gjor at det er en «frantic four-player puzzle mashup», som annonsert, med en imponerende mengde innholds- og spillmoduser som ofte har deg og dine motstandere spiller helt forskjellige spill ved siden av, men likevel i direkte konkurranse.

Bare slamming av to beromte vanedannende puslespill er mye mer sannsynlig a gjore en vederstyggelighet enn noe sa bra eller bedre enn begge deler, men her er det trukket av, takket v re en rekke godt gjennomtenkte moduser som utfyller hverandre. Den grunnleggende ideen til Puyo Puyo har ikke forandret seg mye siden vi sa den i den mer gjenkjennelige Kirby’s Snoskred og Robotnik’s Mean Bean Machine: fargekodede blunder, kalt puyo, faller fra oven i to, og du ma matche fire av samme farger a «pop» dem. Det hores enkelt, men kompleksiteten kommer fra det faktum at de som matcher dem sa fort som mulig, ikke vil gjore deg til en puyo-popping master. For virkelig a rakke opp poeng, ma kjeder av puyos plasseres noye slik at nar et sett er poppet, folger en kaskende foss av kombinasjoner. Tetris har selvfolgelig ikke endret seg i det hele tatt, men modene som kombinerer de to i et enkelt spill, holder ting interessant for bade solo- og multiplayer-modiene, som stotter opptil fire spillere lokalt og online.

Med seks utfordringsmoduser, fem Arcade-moduser, leksjoner og en 100-trinns eventyrmodus, er det mye a holde deg opptatt av. Versus, Party og Big Bang kan spilles med enten Puyo Puyo eller Tetris, mot en motstander ved hjelp av heller ogsa. Dette er flott nar du spiller mot venner med erfaring i bare en av spilltypene, men Puyo Puyo er ganske vist litt lettere a fa overhanden nar du er opp mot Tetris. En kombinasjon av to i Puyo Puyo er nok til a sende minst noe soppel til motstanderen din, noe som er uten tvil lettere enn a sette opp en firelinje klare eller combo i Tetris.

Tetris-spilleren har en liten ulempe.

Vers er rett fram: Lag kombinasjoner i Puyo Puyo, eller fjern fire linjer samtidig i Tetris, for a sende soppel til motstanderen din. I partiet kan ting pa tavlen ryddes med puyos og tetriminos for a aktivere angrep eller buffs. Tetris-spilleren har en liten ulempe her, da et angrep forer til at stykkene faller i et utrolig raskt tempo, noe som gjor det betydelig vanskeligere for Tetris-spilleren a jevnt fordelt slippe tetriminos.

Big Bang setter spillere i Frenzy-modus i Puyo Puyo, og Lucky Attack-modus i Tetris, og skaper en raske hastighet for a lage store kombinasjoner med forhandsinnstilte brett inntil timeren loper ut. Det er en spesielt hektisk modus som sammenligner score nar tiden slutter, tommer HP basert pa partiturets avvik mellom spillerne. Hvis alle spillere fortsatt star etter angrepet, begynner en ny runde og sa videre til det bare er en igjen. Denne modusen er litt mer balansert enn Versus eller Party nar du setter opp Puyo Puyo og Tetris head to head.

Bytte og Fusion kombinerer bade Puyo Puyo og Tetris pa forskjellige mater. I bytte, to boards – en for Puyo Puyo og en for Tetris – administreres alternativt etter en angitt tid. Dette er den mest balansert modusen som kombinerer begge spilltyper og fungerer veldig bra. Det legger til et ekstra lag med strategi, og tvinger spillerne til tidskombinasjoner, slik at soppel blir gjentatte ganger sendt til samme brett for a maksimere gener.

Lykke til hvis din forste tetrimino er en S eller en Z.

I fusjonsmodus kan puyos bytte farger, stykker bytter mellom tetriminos og puyos nar de faller, og frustrerende, nar en tetrimino berorer noe pa brettet, kan det ikke flyttes. Det blir stadig vanskeligere, jo hoyere bordet er stablet, og hindrer deg i a prove a sette opp store kombinasjoner med puyos. Ogsa fordi tetriminos ikke kan flyttes nar de berorer noe, kan de heller ikke skyves inn i en apen spalte under en blokk som i vanlig Tetris-modus. Sa lykke til hvis din forste tetrimino er en S eller en Z. Den frelsende naden er at tetriminos fjerner soppelet det faller pa, og det legger til et helt nytt niva av strategi for bade Puyo Puyo og Tetris, som en fallende tetrimino vil reposisjonere noen puyos det passerer. Det er en bratt, bratt l ringskurve til Fusion, da det ikke alltid folger reglene for de enkelte spillene.

Singel-spillers eventyrmodus, som inkluderer alle typer spilltype, tar omtrent ni timer a fullfore av noen med gjennomsnittlig ferdighetsniva. Sv rheten skaleres veldig bra ogsa, og starter ganske enkelt med grunnleggende Puyo Puyo- og Tetris Versus-modi, og oker stadig AIs vanskeligheter, og legger til i flere moduser, det vanskeligste a v re Fusion.

Historien i eventyrmodus er faktisk ganske underholdende.

Jeg er vanligvis ikke en for handhold, men Puyo Puyo Tetris har en funksjon som kalles hjelpemodus i eventyrmodus som lar deg helt hoppe over et scenen hvis det mislykkes minst tre ganger pa rad. Dette kommer til nytte med de fa frustrerende nivaene og forhindret meg i a sette ned bryteren i lengre perioder – noe som kan skje med noen nivabaserte spill. Jeg endte opp med a hoppe over to nivaer i eventyrmodus etter a ha slatt ansiktet mitt i dem i mer enn en time, og de var begge Puyo Puyo Tetris Fusion. Det er en ganske stor fortelling om denne nye modusens design, men pa grunn av den ovennevnte hjelpemodus ble det ikke helt borte min tilgang til resten av spillet, noe som ville v rt spesielt uheldig da historien i eventyrmodus faktisk er ganske underholdende.

For et puslespill har Puyo Puyo Tetris massevis av personlighet. Det er fargerikt kastet med 24 tegn, like blendende som popping puyos og sprengende tetriminos, og deres snappy, dumme dialog (pa engelsk i motsetning til den opprinnelige japanske!) Holdt ting interessant mellom stadier i eventyrmodus. Pa grunn av dette har jeg aldri hoppet gjennom historien, og selv om det var definitivt latterlig, var det inane pa best mulig mate. Hvem elsker ikke en fyr som snakker utelukkende i fiskespisser, eller forholder seg til en kraftig veiviser med en enda kraftigere sottand? En mann etter mitt eget hjerte. Hver av figurene har forskjellige spillestiler, og holder utfordringene friske gjennom Eventyrmodus.

Den vakkert presenterte Puyo Puyo Tetris har massevis av innhold, en veldig morsom multiplayer med mange variasjoner, og er veldig lett a plukke opp og spille med omtrent alle til tross for svake balanseproblemer. Nintendo-bryteren er ogsa en god plattform for den, med b rbarhet og ikke-truende Joy-Con-kontroller. Dette er typen spill som gir en tilstrekkelig utfordring for selv de mest hardcore-puslespillerne med Challenge-modiene, men inviterer til selv de minste barna og spillnybegynnere.

Mashing to gode ting sammen virker ikke alltid, men Tetris og Puyo Puyo passer perfekt i Puyo Puyo Tetris.

&kopiere; 1996-2018 Ziff Davis, LLC.

Vi har oppdatert var PRIVACY POLICY og oppfordrer deg til a lese den ved a klikke her.